Læringsprocessen tager sit afsæt i mødet mellem de studerende og de videnskabelige medarbejdere. Som et element i dette møde modtager den studerende løbende faglig vejledning og feedback.
Studielederen fastsætter i dialog med studienævnet retningslinjer for de studerendes krav på vejledning og feedback. Underviseren tilbyder de studerende vejledning og feedback i det omfang og den form, som det er blevet fastsat. Der arbejdes med forskellige vejlednings- og feedbackformer i de fleste undervisningsforløb og særligt i relation til større skriftlige opgaver som bachelorprojekt, projektorienteret forløb og speciale. Ved mundtlige eksamener gives altid feedback i forbindelse med karaktergivning. Yderligere gives der feedback på eksamener, hvis den studerende henvender sig med forespørgsel herom ved underviser.
Feedback kan antage mange former, eksempelvis kan feedback tillige gives i forbindelse med studenteroplæg, skriveøvelser, vejledning, ved gruppedrøftelser, ved quizzer, ved indlagte cases i undervisningen osv.
Hvis du som underviser har brug for inspiration, så kan det findes hos AU Educate og Centre for Educational Development (CED), der rådgiver om vejledning og feedback.
Studerende med behov for individuel tilrettelæggelse af deres studieprogram kan søge hjælp i studievejledningen.