Formålet med studiestarten er at byde de nye studerende velkommen på deres nye uddannelser på en inkluderende, oplysende og venlig måde. Studiestarten skal
På Health arbejder vi ud fra målene herunder, som den studerende gerne skulle nå i løbet af studiestarten.
Når studiestarten er afviklet har den studerende:
Undervisere bidrager til studiestarten, når de udbyder introforelæsninger eller møder op og byder de nye studerende velkommen.
Undervisere har et ansvar for at introducere de nye studerende til kurset, til læringsmål og forventningerne til arbejdsformen på kurset.
Vi evaluerer løbende vores studiestart på alle uddannelser. Evalueringerne bliver bl.a. drøftet i de forskellige studienævn, og studienævnet har mulighed for at komme med anbefalinger og ønsker frem mod næste studiestart.
Studievejledningen på Health koordinerer studiestarten på alle uddannelser.
Når nye studerende er optaget på uddannelsen, får de et velkomstbrev med link til information om studiestart, program for introdagene osv. Vi inviterer også de studerende til at deltage i AU’s introforløb Study@au.
I praksis er værterne for de nye studerende de ældre studerende, som har meldt sig som tutorer. Tutorerne lægger et program og afvikler introdage og hyttetur. Det skal bidrage til at skabe et godt socialt fundament på uddannelsen og være med til at gøre de studerende klar til undervisningsstart.
Nogle uddannelser har også mentorer. Mentorerne er ældre, erfarne studerende. Formålet med mentorerne er at give nye studerende mulighed for sparring, erfaringsudveksling og refleksion ift. hvad det vil sige at være studerende.
Vi kvalitetssikrer og udvikler de nye studerendes studiestart via spørgeskemaundersøgelser:
Har du spørgsmål til studiestarten Health, eller har du brug for flere informationer om oplysningerne på denne side?
Så er du velkommen til at kontakte Studievejledningen på Health eller Uddannelseschef i Health Studier.